2012年9月27日星期四

吹紫色风~

打铁趁热,再来紫色的浪漫。。。噗哧~
我可以等,冰箱里用剩的cream cheese、番薯、动物性鲜奶油等等不太能等,
用cream cheese做了小蛋糕,然后挤上紫薯泥。
紫薯蒸熟压成泥,慢慢加入鲜奶油,搅拌至可以用挤花袋挤出就可以了。
由于番薯已经很甜,我省缺了配方中的糖粉。
我忘记了在哪个网友家看到这个分享,等我找到了再给连接。:)

玩够了,我要休息了,也让烤箱透透气,哈~



找到连接了,看这里! :)

5 条评论:

  1. 很美,紫色浪漫(^.^)
    想想,我也很久没买到紫番薯了

    回复删除
  2. 哈哈哈。。。。。。我要一个好吗?
    我用家里的月饼和你交换一个小蛋糕,ok?

    回复删除
  3. 我之前也有用剩的馅料。
    做成了面包塔,咔咔~

    回复删除
  4. Hi girl, happy mid-autumn festival to you & your family! Actually after seeing your purple sweet potato tart, I also wanted to make but then, I tried my summer pants yesterday & oh my god, they are tight! I must go on diet now! Must loss some weights b4 going back to Malaysia! So have to postpone. These are lovely, the purple sweet potato cupcakes! I made my last dessert this morning & from next week, my no-dessert diet will kick off, hahaha!

    回复删除
  5. 东东,
    我喜欢这种天然的紫^^

    joceline,
    哈哈,我之前已经去你家拿了好几个月饼咯。。。:)

    Qi Qi,
    我喜欢看你的“作品”,都很美!

    Jessie,
    Hi there...I just came back from Msia, and guess what, I really need to go on diet, seriously...Lol

    回复删除